Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

ClickOn staat op de cover van OnderNamen Woerden!

Afgelopen woensdag werd de nieuwe cover van OnderNamen Woerden, het blad wat ondernemers in de regio Utrecht verbindt, gepresenteerd. In dit magazine is een interview met onze collega's Ardo Hoogeveen en Dennis Zevenbergen te vinden. Ze beantwoorden verschillende vragen over ClickOn en de diensten die we aanbieden.

ClickOn: communicatieoplossingen op maat

‘Wij verzorgen de complete infrastructuur, zodat jij effectiever en efficiënter kunt werken’

Van email, telefonie en wifi tot en met videoconferencing en webinars; ClickOn biedt ondernemers communicatieoplossingen om 24/7, waar dan ook ter wereld, met collega’s en klanten te communiceren. ‘De tijd waarin we van 9.00 tot 17.00 uur ons werk deden is voorbij. Tegelijkertijd is samenwerking des te belangrijker geworden. Maar hoe kunnen we samenwerken op elk willekeurig moment van de dag, zonder bij elkaar in de buurt te zijn en zonder ons te laten leiden door kilometers? ClickOn biedt je de tools om op een innovatieve, kwalitatief hoogwaardige en heel persoonlijke manier te communiceren, ook al zijn jullie honderden kilometers van elkaar verwijderd’, zeggen mede-eigenaar Ardo Hoogeveen en Conferencing & Collaboration Manager Dennis Zevenbergen.

‘Ardo haalt elke dinsdagmiddag zijn dochter van school, om vervolgens de rest van de middag thuis te werken. Maar wij werken veel samen en dan is het handiger om bij elkaar in de buurt te zijn’, zegt Dennis. ‘Wij zetten nu gewoon een open videoverbinding op waarbij we onze schermen én bestanden met elkaar delen. Zo kunnen we samen in hetzelfde document werken en face-to-face overleggen, waarbij het net is alsof we naast elkaar op het kantoor zitten.’ Ardo vult aan: ‘Videoconferencing is zoveel meer dan ‘bellen met een gezicht’, je kunt allerlei zaken zichtbaar maken. Zo heeft een bedrijf dat schuursponsjes fabriceert een systeem waarbij ze schuursponsjes zo vanuit de productiehal op een scanner leggen, zodat ze op hun kantoor tot in detail de structuur van het schuursponsjes kunnen controleren. En verzekeringsmaatschappijen sturen hun klanten nu een link, die zij kunnen openen op hun smartphone. Daarmee zetten ze een videoverbinding op en kunnen ze schadegevallen meteen laten zien en declareren.’

‘Het fundament: onze oorsprong in de IT’

ClickOn biedt ondernemers dus communicatieoplossingen in de breedste zin van het woord. ‘Het kan bijvoorbeeld gaan om het aanleggen van een infrastructuur, het inrichten van een complete telefooncentrale of het implementeren van een videoconference-systeem’, legt Ardo uit. ‘Onze oorsprong ligt in de IT, dat is het fundament. Wij zijn van origine IT-beheerders, wij leveren een verkochte oplossing altijd gebruiksklaar op. Doordat wij die technische kennis hebben, kunnen we de achterkant waarborgen. ClickOn zorgt ervoor dat jij als bedrijf optimaal kunt communiceren en levert daar de complete infrastructuur voor. Dat is onze kracht!’

‘Met een goede communicatieoplossing ben je als bedrijf ontzettend flexibel’
Het belang van wifi en telefonie is zo klaar als een klontje, maar waarom zouden ondernemers moeten kiezen voor videoconferencing? ‘We zien allemaal dat de werkplek verschuift. Men zit niet meer alleen op het kantoor, maar bijvoorbeeld ook thuis of in een restaurant. En ze werken niet meer standaard van 9.00 tot 17.00 uur, maar willen hun tijd inrichten op de manier die bij hun levensstijl past. Met een goede videocommunicatie-oplossing ben je als bedrijf ontzettend flexibel’, verklaart Dennis. ‘Als er file staat, ga ik de weg niet op. Dan werk ik lekker thuis, met de eerder genoemde open videoverbinding. En als ik iets met een klant in Amsterdam moet bespreken, zou ik voorheen twee uur aan reistijd kwijt zijn. Dan ben ik dus twee uur niet productief, zo zonde! Nu gaan we videobellen. Met een goede communicatieoplossing kun je veel efficiënter én effectiever werken. De schoolverlaters van nu vinden secundaire arbeidsvoorwaarden belangrijk, ze kijken verder dan salaris en nemen werkomstandigheden mee in hun overwegingen. En denk eens aan bedrijven met meerdere vestigingen en/of vestigingen in het buitenland. Hoe makkelijk is videoconferencing dan? Ik heb klanten die ontzettend veel reiskosten én tijd besparen door een goede video-oplossing.’

Koudwatervrees
‘Wij adviseren, leveren en installeren onze oplossingen, maar dat is slechts de eerste stap’, aldus Ardo. ‘Hoe ga je ervoor zorgen dat medewerkers het systeem actief blijven gebruiken? Dat is de tweede stap en dit ga je alleen voor elkaar krijgen als ze weten hoe iets werkt. Daarom geven wij na oplevering altijd een training in het gebruik van het systeem. En dan niet een slaapverwekkende tweedaagse cursus, maar gewoon een heldere instructie om van de koudwatervrees af te komen.’ Dennis vult aan: ‘Die training gaat over het voeren van een gesprek via video, maar neemt ook kledingadvies mee (trek geen streepjes aan als je gaat videobellen), kaart het belang van goede verlichting aan (ga niet in een donkere hoek zitten en let op ramen: teveel daglicht kan verblinden) en legt natuurlijk de functies van de verschillende knoppen uit.’

‘Videoconferencing is zoveel meer dan bellen met een gezicht’

‘Hoe simpel wil je het hebben?’
‘De oplossingen worden makkelijker in gebruik. Videobellen bestaat al jaren, maar was vrij ingewikkeld. Als je een ander wilde toevoegen aan het gesprek, moest je haast een bachelor in communicatiesystemen hebben om dit voor elkaar te krijgen. Nu kun je met één druk op de knop iemand uitnodigen voor het gesprek, hoe simpel wil je het hebben?’, vraagt Ardo zich af. Dennis gaat verder: ‘Er is tegenwoordig zoveel mogelijk, dat weet men helemaal niet. Stel dat je wordt gebeld op je smartphone. Dan kun je ervoor kiezen om meteen op te nemen en het gesprek te voeren. Maar als jij bijvoorbeeld in een drukke omgeving zit, dan kun je de vergaderruimte binnenlopen. Daar herkent het smartboard jouw smartphone en krijg je op het scherm automatisch de optie om het gesprek aan te nemen. En tijdens het gesprek kun je tekenen op het smartboard of bestanden delen. Zo heb je een veilige, interactieve verbinding waarbij het net is alsof je samen in dezelfde ruimte bent.’

‘Onze supportdesk is 24/7 bereikbaar’
De mannen van ClickOn staan dag en nacht klaar voor hun klanten. ‘Onze supportdesk is 24/7 uur bereikbaar, waarbij we in 80% van de gevallen het probleem meteen kunnen verhelpen. Je krijgt meteen de juiste persoon aan de lijn - geen irritante keuzemenu’s tussendoor – die technisch op de hoogte is van jouw IT. Bij de overige 20% gaat het om klachten waar wij dieper op in moeten duiken. Maar onze klanten zijn in ieder geval meteen gehoord en kunnen hun ei bij ons kwijt. En ze weten: wij lossen het op!’

‘Wij brengen cadeautjes’
ClickOn werkt met verschillende merken, waaronder Lifesize, Cisco Webex Teams, Skype for Business, Polycom en StarLeaf. Elk merk heeft haar eigen oplossingen. ‘Cisco Webex Teams is heel mooi, maar voornamelijk gericht op smartboards in combinatie met smartphones en laptops. Dat is voor sommige bedrijven ontzettend handig, voor andere bedrijven juist teveel van het goede. Door verschillende merken aan te bieden kunnen we voor elke klant de juiste oplossing aanbieden’, verklaart Dennis. ‘En mocht je de investering op dit moment niet willen doen, of maar in bepaalde gevallen gebruik maken van videoconferencing, dan kan men ook communicatieoplossingen bij ons huren. Wij zetten de opstelling op, leggen uit hoe het werkt en komen de boel ook weer opruimen. Zo doen we dat vaak bij MeetINoffice. Als zij een zakelijke verhuring hebben waarbij een communicatieoplossing is gewenst, dan bellen zij ons en regelen wij alles van A tot Z.’ Ardo sluit af: ‘Ik vind het fantastisch om mensen verder te helpen, om samen met de klant een stap voorwaarts te zetten. Wij brengen onze klanten iets waarvan ze het bestaan en/of de mogelijkheden nog niet wisten. Wij brengen cadeautjes!’