Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Thuis werken, geen enkel probleem! (Deel 2)

“Ardo, ik ben gevallen op een festival. Ik heb mijn enkel gebroken en ik denk dat ik de komende weken en misschien zelfs maanden niet op kantoor kan komen.” Met soortgelijke woorden werd ik gebeld door mijn collega Dennis. Door een klein ongelukje had hij zijn enkel gebroken. Als werkgever ben je in eerste instantie blij dat het om slechts een gebroken enkel gaat, maar de eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat ik mij daarna ook wel zorgen begon te maken over hoe verder. Dennis onderhoudt veel contact met klanten, heeft een prominente rol binnen ClickOn en is betrokken bij veel toekomstplannen. Door zijn wegvallen zat ik wel met een klein aandachtspuntje. Tijdens een van onze eerste gesprekken vertelde Dennis mij snel weer aan de slag te willen. Natuurlijk was ik blij om dat te horen, maar als werkgever heb ik ook andere verantwoordelijkheden. Ik wilde Dennis absoluut niet het gevoel geven dat hij snel terug moest komen en ik wilde hem ook niet een bepaalde druk opleggen.

Kantoor in huis

Na een goed gesprek hebben Dennis en ik afgesproken dat hij optimaal de tijd zou krijgen om te herstellen van de operatie. Het werk mocht wat mij betreft namelijk absoluut geen belemmering zijn voor zijn herstel. Vervolgens zijn we gaan kijken hoe en wat hij vanuit huis kon gaan doen. Met behulp van onder meer Office 365 Sharepoint, Lifesize videoconferencing én onze 3CX telefonie oplossing hebben we een werkomgeving gerealiseerd waarin Dennis een groot deel van zijn werkzaamheden kon uitvoeren.

Thuis op kantoor

Zoals gezegd was het herstel van Dennis de eerste prioriteit. Daarbij zijn we de klantbeleving nooit uit het oog verloren. Voor ClickOn is het mooi dat Dennis vanuit huis kan werken, maar als klanten daar last van hebben is het eerder een belemmering dan een vooruitgang. Klanten zitten met vragen waarop ze een antwoord willen hebben. We hebben dan ook gezocht naar middelen waardoor klanten niet hoeven te merken dat Dennis niet op kantoor zit. Niet dat we er over zouden liegen, maar we wilden klanten helpen, zoals als we dat altijd doen. Met de volledige 100% inzet voor iedere vraag of ieder probleem. Inmiddels zijn we al een aantal maanden verder en duurt het nog maar heel even voor Dennis weer volledig terug is op kantoor. Dennis, de collega’s én ik kijken tevreden terug op de afgelopen maanden. Dennis heeft veel contact gehouden met zijn collega’s en klanten. Als hij over een paar weken weer binnenstapt, zal het voor velen zijn alsof hij niet is weg geweest. Wil je weten hoe we deze middelen hebben ingezet? Lees dan het blog van Dennis of neem contact met ons op.