Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico
23-07-2019

Ultimoo – 3CX als nieuwe telefooncentrale

Ultimoo is een incassobureau dat er naar streeft om op een eerlijke, maatschappelijk verantwoorde manier betalingsproblemen op te lossen. Om dit mogelijk te maken, beschikt Ultimoo over ruim 100 medewerkers die in veel gevallen telefonisch contact proberen te leggen om een betalingsprobleem op te lossen. Omdat Ultimoo klaar wil zijn voor de toekomst, is ClickOn ingeschakeld om een nieuw telefoonsysteem te implementeren. In juli 2019 heeft Ultimoo 3CX telefonie in gebruik genomen. In twee blogs vertellen we je meer over de voordelen van 3CX, de werkwijze van ClickOn en de voordelen die 3CX heeft voor bedrijven als Ultimoo. Dit belichten we vanuit het perspectief van ClickOn en Ultimoo.

Om te beginnen vertelt onze collega Ricky meer over de implementatie van 3CX bij Ultimoo. Aan de hand van vijf vragen vertelt hij waarom ClickOn het 3CX systeem aangeraden heeft aan Ultimoo en hoe ClickOn ervoor zorgde dat het systeem in juli 2019 in gebruik genomen kon worden.

Welke rol heb je gehad bij de implementatie van 3CX bij Ultimoo?

Ik heb ervoor gezorgd dat het 3CX systeem voorbereid, geïnstalleerd en geïmplementeerd werd. Uiteraard gebeurde dit volledig op basis van de wensen die Ultimoo heeft. Op dit moment beheer ik het 3CX systeem voor Ultimoo en zorg ik dat alle medewerkers optimaal gebruik kunnen maken van 3CX. Om dit mogelijk te maken, geef ik trainingen aan de medewerkers van Ultimoo. Of dit nou voor een groep, of één op één is. Zo weten we zeker dat Ultimoo optimaal gebruik kan maken van deze prachtige telefonie-oplossing!

Waarom heeft ClickOn 3CX als oplossing aangeboden bij Ultimoo?

Ultimoo maakte voorheen gebruik van een complex en soms omslachtig systeem. Wanneer er problemen ontstonden of wijzigingen doorgevoerd moesten worden, was dit over het algemeen niet eenvoudig realiseerbaar. Ultimoo was op zoek naar een modern systeem wat de mogelijkheden biedt om met het bedrijf mee te groeien. 3CX is in onze ogen de perfecte oplossing. 3CX is stabiel, gebruiksvriendelijk en biedt de mogelijkheden om het op maat voor de klant in te richten. Zeker voor een grote partij als Ultimoo, met 100 gebruikers, is het de ideale oplossing!

Wat voegt 3CX in jouw ogen toe bij Ultimoo?

Voornamelijk de stabiliteit, bereikbaarheid en eenvoud. 3CX is vele malen makkelijker in gebruik en biedt veel meer mogelijkheden als het gaat om bijvoorbeeld doorschakelen. Voor de medewerkers van Ultimoo zorgt dit ervoor dat het systeem eenvoudig is in gebruik, gesprekken sneller doorverbonden kunnen worden en de microfoon kort “gemute” kan worden als je als gebruiker even iets na moet vragen.

Voor klanten zorgt het dat de bereikbaarheid van Ultimoo vergroot wordt. Wachttijden worden korter en je kent je positie in de wachtrij (“Er zijn momenteel nog twee wachtenden voor u”). Ook worden gesprekken doorverbonden naar andere afdelingen als de medewerkers van de andere afdeling allemaal in gesprek zijn. Kortom: Optimaal in gebruik voor de medewerkers van Ultimoo en erg service-gericht voor de persoon die belt.

Hoe zorg je ervoor dat Ultimoo optimaal gebruik maakt van 3CX?

Door medewerkers te trainen en een duidelijk handleiding te schrijven, zorg ik ervoor dat iedere medewerker direct met 3CX aan de slag kan. Ik ben iedere woensdag bij Ultimoo om eventuele vragen van medewerkers hands-on te beantwoorden. Daarnaast kunnen ze ons natuurlijk ook altijd bellen, zodat we ze direct kunnen helpen😉!

Hoe zag de implementatie van 3CX eruit bij Ultimoo?

Omdat Ultimoo een groot team heeft en veel wensen had, zijn we gestart met de voorbereidingen op ons kantoor. Hier hebben we de server voor 3CX alvast geïnstalleerd, de omgeving gebouwd en alle vaste telefoons geïnstalleerd. De medewerkers van Ultimoo konden zelf kiezen of ze gebruik wilden maken van een headset of vaste telefoon. Voor de vaste telefoons hebben we een apart netwerk gebouwd, welke voor veiligheidsredenen buiten het huidige kantoornetwerk lag. Voor medewerkers die gebruik maken van een headset, hebben we de koppelingsmogelijkheden met 3CX gecontroleerd en verzorgd. Uiteraard maakten de handleiding en trainingen van Ultimoo de implementatie van het systeem compleet. Ultimoo is een incassobureau dat er naar streeft om op een eerlijke, maatschappelijk verantwoorde manier betalingsproblemen op te lossen. Om dit mogelijk te maken, beschikt Ultimoo over ruim 100 medewerkers die in veel gevallen telefonisch contact proberen te leggen om een betalingsprobleem op te lossen. Om klaar te zijn voor de toekomst, heeft Ultimoo ClickOn ingeschakeld om een nieuw telefoonsysteem te implementeren. In juli 2019 heeft Ultimoo 3CX telefonie in gebruik genomen. In twee blogs vertellen we je meer over de voordelen van 3CX, de werkwijze van ClickOn en de voordelen die 3CX heeft voor bedrijven als Ultimoo. Dit belichten we vanuit het perspectief van ClickOn en Ultimoo.

Om te beginnen vertelt onze collega Ricky meer over de implementatie van 3CX bij Ultimoo. Aan de hand van vijf vragen vertelt hij waarom ClickOn het 3CX systeem aangeraden heeft aan Ultimoo en hoe ClickOn ervoor zorgde dat het systeem in juli 2019 in gebruik genomen kon worden.