Telefonie

Bellen via het internet? Dit zijn de 4 voordelen van VoIP telefonie

Steeds meer bedrijven stappen over op zakelijke telefonie via het internet, ook wel bekend als Voice over Internet Protocol (VoIP) telefonie. Maar waarom kiezen steeds meer bedrijven voor deze technologie?

Gepost op
14
May
2024

#1. Flexibiliteit en mobiliteit

VoIP telefonie is flexibel. Volgens onze klanten is dit het grootste voordeel van deze vorm van telefonie. Met traditionele telefoniesystemen ben je gebonden aan fysieke telefoonlijnen en toestellen. Met VoIP bel je waar en wanneer je wilt, zolang je maar een internetverbinding hebt. Of je medewerkers nu op kantoor zijn, thuis werken of onderweg zijn, ze kunnen altijd verbonden blijven met het bedrijf. Ook op hun eigen mobiele telefoon. Lekker makkelijk!

#2 Kostenbesparing

Een ander groot voordeel van VoIP telefonie is de kostenbesparing die het met zich meebrengt. Traditionele telefoonsystemen zijn zowel in installatie als gebruik vaak duurder. Met VoIP heb je geen dure hardware of bekabeling nodig. Alles wat je nodig hebt is een internetverbinding en geschikte software of hardware. En daar helpen wij jouw natuurlijk bij. Bovendien zijn de gesprekskosten vaak lager dan bij traditionele telefonie. Vooral als je veel internationale gesprekken voert is dit een groot voordeel.

#3 Schaalbaarheid

VoIP telefonie is schaalbaar. Je past het gemakkelijk aan de behoeften van je bedrijf aan. Of je nu een klein bedrijf hebt dat net begint of een grote onderneming met honderden medewerkers, met VoIP telefonie passen we dit makkelijk aan jouw wensen aan. Je voegt gemakkelijk nieuwe gebruikers toe, die je ook weer snel kunt verwijderen wanneer dit toch nodig blijkt te zijn. Ook kan je eenvoudig extra functies inschakelen en je systeem aanpassen aan veranderende omstandigheden. Je kunt dit vrij gemakkelijk zelf doen, maar wij staan altijd tot jouw beschikking om hierbij te helpen.

#4 Betere functionaliteiten

VoIP telefonie biedt geavanceerde functionaliteiten die niet beschikbaar zijn bij traditionele zakelijke telefonie. Denk hierbij aan voicemail naar e-mail, automatische gespreksopname, interactieve spraakrespons (IVR) en geavanceerde analyse van gespreksgegevens. Deze functies helpen je efficiënter te werken, de klantenservice te verbeteren en waardevolle inzichten te verkrijgen in je communicatieprocessen.

Ik wil VoIP telefonie

Zelf de voordelen van VoIP telefonie ervaren? Bekijk onze IT-pakketten hieronder, je voegt telefonie gemakkelijk hieraan toe. Plan een kennismakingsgesprek aan via deze pagina, dan bespreken we meteen jullie wensen.

Zij maken zich al geen zorgen meer over IT

go for it - met clickon

Samen werken we aan een veilige werkplek, zodat jij je nooit meer zorgen hoeft te maken over IT. We’ve got IT.